söndag 12 april 2015

Smycken av fossiler

Min mormor och morfar plockade små runda fossiler och gav till mig. Under hela min uppväxt hade jag dessa högt värderade små fossiler i en liten glasburk. Jag visste inte vad jag skulle göra av dem men jag var mycket rädd om dem. De är små och runda och nästan alla har ett hål i mitten. Nu har jag använt dem som pärlor och gjort smycken av dem.


 
Jag trädde upp dem på genomskinlig smyckestråd och satte ett skruvfäste i ändarna. Resultatet blev ett fantastiskt halsband som jag har använt både till vardags och till fest. När jag ser det tänker jag på mina morföräldrar och minns dem med glädje och kärlek.







Jag gjorde också ett halsband med silvertråd och fossilpärlorna. Fossilerna är trädda på silvertråden som är tvinnad så att de bildar en ranka.





Jag har även gjort ett halssmycke med silvertråd och några fossiler som är lite större.

 

1 kommentar: