söndag 15 november 2015

Djungelmönster

Detta mönster har jag byggt upp av trekanter med avrundade hörn. Jag har utgått från en och samma form och sedan skalat eller dragit ut den. Både kanten och fyllningen har fått färg och de varierar beroende på motiv. Antalet färger är dock begränsade. Jag har gjort olika afrikanska djur och sedan gömt dem i djungeln, bland blad och gräs och stenar. Bakgrunden har jag gjort i två varianter, vit och svart.





Jag har skrivit ut den med en svart bakgrund till en affisch och satt in i en begagnad ram som jag målade svart.


Jag har skickat till fotoframkallning på produkter på nätet. En med svart bakgrund på en liten svart väska och en med vit bakgrund på en musmatta.







Jag har även en variant som är helt svartvit. Man kan även plocka ut de olika djuren och sätta in i andra sammanhang.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar