torsdag 1 januari 2015

365 kreativa idéer


Vad är 365 kreativa idéer?

En blogg som dag för dag fylls med kreativa idéer.

Jag kommer att lägga upp ett inlägg varje dag under hela 2015. Det är olika kreativa idéer som jag själv skapat. Det kan vara svårt eller enkelt, tidskrävande eller snabbt gjort, gratis eller kostsamt, unikt eller redan gjort. Det kan vara i alla möjliga material trä, textil, betong, papper metall mm.

Många kommer vara helt eller delvis av återvunnet material medans andra kommer vara gjorda av nyinköpt material. En del har jag redan gjort och en del kommer jag att skapa under året.

Vem är jag?

Jag heter Maria Nyberg Sanzén och är helt enkelt en kreativ person som tycker om att skapa i alla möjliga material och som brinner för återanvändning.

Jag är 38 år och är gift och har två barn. Min familj stöttar mig, ger mig tid och framför allt inspirerar de mig till att vara kreativ.

Jag skapar allt själv men ibland tillsammans med mina barn.

Varför blogga?

Tanken om en idé om dagen under ett år har legat och grott under hösten 2014 och att börja just första januari tycker jag är en grundförutsättning. Jag får många idéer och vill på detta sätt dela med mig av dem. Jag vill inspirera till egen kreativitet och eget skapande, till återanvändning och till skapande med barn.

En del produkter kommer att finnas att köpa via min hemsida sanzendesign.se men självklart får man helt eller delvis ta inspiration av idéerna och skapa själv.
(Man får dock inte stjäla idéer för försäljning eller annat vinstsyfte).

1 kommentar: