fredag 22 maj 2015

Set med barnfilt och dockfilt

Under båda mina graviditeter gjorde jag filtar till det kommande barnet. Den första virkade jag av garner som jag köpt för många år sedan men aldrig gjort något av. Den andra stickade jag av restgarner jag fått från min mamma. Nu har jag även gjort filtar till barnens dockor i samma stil som deras egen filt och med restgarnerna från jobbet med deras filtar.
 
 
De virkade filtarna har jag gjort med mormorsrutor. Det var inte mycket garn kvar så jag fick verkligen tänka till för att få det att räcka. Men det är ju just det som mormorsrutor är tänkta till, för att använda små rester av garner. Alla utom en färg tog helt slut.
De stickade filtarna har lite olika mönster men båda är varianter på ”Pippimönstret” som jag älskar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar