lördag 17 oktober 2015

Vänskapsljus

För många år sedan fick jag ett ljus i flera färger som hade små saker ingjutna mellan färglagren. Det kallades för vänskapsljus. Nu har jag gjort ett eget som jag tänkte ge till en av mina vänner. Jag gjöt ljuset i en ljusgjutform som jag köpt i en hobbyaffär. Stearinet kommer från ljusrester i blått, grönt, och rött. Den mörkgröna och den röda har jag förstärkt med färgpigment för ljus som jag också köpt i en hobbyaffär. Mellan de olika färglagren har jag lagt in en liten sten. Tre olika fina slipade stenar som jag fått för länge sedan och inte gjort något med, förrän nu. Stenarna kommer komma fram vartefter ljuset brinner ner. De kan sedan användas t.ex. till att göra smycken av. Man kan lägga i vad som helst bara det tål värmen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar