onsdag 2 september 2015

Leksaksglassar

Sommar och glass hör ihop men glass är ju alltid gott. Men man kan ju inte äta glass hela tiden. Varför inte låta barnen leka med glass istället. Jag gjorde dessa glassar i trä. De runda är gjorda av rundstav och blompinne. De platta är gjorda av trälist och blompinne. Jag sågade till alla bitarna och borrade hål för pinnen i alla glassdelarna. Jag valde att tälja till alla glassarna för det blir så härlig känsla i ytan då. De platta täljde jag i tre olika former. Sedan målade jag alla glassarna. Jag lät de täljda kanterna utgöra gränsen mellan glassen och överdraget. På glassen med tre smaker målade jag ut en liten rinning. Till slut lackade jag alla glassarna inklusive pinnarna för att skydda dem då barnen antagligen kommer stoppa dem i munnen ibland.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar