torsdag 10 september 2015

Stadsportmonnä

Eftersom vi har föräldrar/svärföräldrar och bröder i Stockholm och Göteborg åker vi ofta dit. Vi har därför samlat på oss en del saker som hör till respektive stad t.ex. kort för kollektivtrafiken. Dessa vill vi gärna ha med oss när vi åker dit. För att alltid ha det samlat och inte glömma något gjorde jag dessa stadsportmonnäer.
 

Jag började med att stämpla STHLM och GBG på två bitar randigt tyg. De vita bokstäverna fyllde jag i med en liten pensel. För att färgen ska fästa ordentligt är det bra att tvätta tyget innan man trycker. Efter att färgen torkat strök jag tyget för att fixera färgen. Sedan klippte jag till tygbitarna och två bakstycken i andra mönstrade tyger i samma storlek. När jag sydda ihop den ena sydde jag samtidigt i en ögla i sidan som jag sedan satte i en nyckelring i. Dragkedjorna som jag sydde i är tagna från gamla utslitna kuddfodral.





 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar