lördag 5 december 2015

Julgranskula med föremål på

Här har jag tagit glaskulor och limmat på en sak utanpå kulan.

Denna kula har jag limmat en liten tomte på. Jag har gjort flera varianter med tomtar. Just denna var en tomte med ett stift i botten som man skulle sätta i grangrenen. Jag bet av stiftet med en tång och använde sedan hobbylim för att sätta fast den på glaskulan. En del färgade glaskulor kan släppa färgen när man sätter något på den.


Denna kula har jag satt ett par änglavingar på. Vingarna var gjorda med en ögla för att hängas upp i granen. Bandet från öglan använde jag till kulan. Här valde jag en genomskunlig kula med skimrande yta.



Placeringen av det pålimmade påverkar naturligtvis tyngdpunkten för kulan och därigenom hur den hänger. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar