onsdag 30 december 2015

Ramfotografering

När min bror och hans fru gifte sig ville jag skapa ett fint minne åt dem. Själva fick vi ett album med foto på alla gästerna i. Det tycker jag är en fin idé. Jag ville dock utveckla den lite mer.

Jag gjorde skyltar som maskeradmasker ungefär, med olika motiv, mustasch, läppar, fluga, glasögon mm som gästerna fick välja bland och hålla framför sig. Jag köpte också två gamla ramar och spraymålade dem i guld. Ramen fick gästerna hålla framför sig så att de kom innanför ramen samtidigt som de höll i den skylt de valt ut. Jag fotade alla när vi väntade på brudparet efter vigseln.





Samtidigt fick gästerna skriva i ett album som i en gästbok, men lämna plats för ett foto.

I efterhand framkallade jag fotona och satte in dem i albumet. Jag vet att P och A blev mycket glade för detta minne från sin stora underbara dag.

Detta kan självklart göras på vilken fest som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar