måndag 10 augusti 2015

Draktröjor

Jag köpte två gröna enfärgade huvtröjor utan något tryck. En till vardera dottern. Jag gjorde dem till draktröjor genom att sy på drakdetaljer i fleecetyg. Jag sydde allt för hand och valde att använda synliga sömmar. Jag sydde en taggrad utmed hela huvudet och ryggen som avslutades med en svans. Taggraden är ljusgrön och spetsen på svansen är röd, alla sömmar är gula. Taggraden är gjord av dubbla lager fleecetyg med lite textillim mellan för stabilitet. Svansen är stoppad med lite resttyg.




Som en extra detalj sydde jag en liten eldslåga med rött och orange fleecetyg och satte fast den i dragkedjan.
 
 
Barnen har sett mig jobba med tröjorna och har längtat efter att få använda dem. Omedelbar lycka och leklust när de äntligen fick använda dem.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar