torsdag 13 augusti 2015

Spetskrona

Det är roligt om barnen har stor variation på sina utklädnadssaker. Det är lätt hänt för oss att det bara blir djur eller Star Wars. Andra kanske lätt hamnar i prinsessdjungeln om man har tjejer och hjältedjungeln om man har killar. Jag tycker att alla bör tänka på att erbjuda sina barn stor variation.

 
Här har jag gjort en guldkrona av spets. Jag sydde ihop spetsen till en ring och trädde den på en glasburk. Sedan målade jag den med guldfärg som jag hade över. Jag lät kronan stå ute och torka länge så att ingen lukt riskerade att finnas kvar. Om barnen är så små att de stoppar saker i munnen bör man inte använda denna färg. Den torkade spetsen blev styv av färgen och jag satte i en tunn resårtråd i den för att ha under hakan. Man kan även sätta fast den med hårnålar men jag valde resårbandet för att barnen själva ska kunna ta på och av kronan.

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar