onsdag 19 augusti 2015

Seriepall

Jag köpte en vitmålad stegpall på en loppis. Pallen känner ni säkert igen och den tidigare ägaren hade målat den vit. Det passade mig bra för då slipper jag grundmåla den vit, vilket jag annars skulle ha gjort. Nu spacklade jag i några hål och slipade jag hela pallen. Benen, tvärpinnarna och undersidan målade jag grönt med rester från tidigare husrenovering.

Stegen/sitsen på pallen täckte jag med utklipp från en bamsetidning. Jag klippte ut ruta för ruta från serietidningen. Jag fäste pappret med decoupagelim både under och över alla rutor. När jag täckte ytorna började jag med kanterna och hörnen och till sist de stora ytorna. De flesta serierutor blir delvis täckta av andra rutor. Bara några få av dem är helt synliga.








För att göra pallen slittålig lackade jag alla ytor med överbliven matt golvlack. Stegen/sitsen lackade jag i tre lager.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar