tisdag 14 juli 2015

Ramhylla

Jag tittar alltid efter ramar när jag går på loppisar eller i andrahandsaffärer. Denna ram har jag byggt en hylla av. Själva hyllan är en enkel trälåda i ramens mått som jag satt fast ramen på. Djupet på hyllan passar t.ex. till vanliga pocketböcker. Ramen spraymålade jag mörkt turkos innan jag satte ihop hyllan. Själva lådan är målad med svart matt färg. Jag satte skruvöglor i hörnen vid baksidan av lådan för att hänga upp hyllan i två vinkelskruvar på väggen. Man kan ställa saker både i och på hyllan.





Jag planerar att göra flera ramhyllor med varierande storlek och djup. Några helsvarta och några med färg på ramarna. Olika ramar med olika profil kommer göra hyllväggen levande.
 
Uppenbarligen uppstod det tekniska problem igår så jag lägger upp denna idé igen. Måndag 13/7

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar