måndag 20 juli 2015

Stenmur av Peter Sanzén

Här kommer den första gästidén under gästveckan. En stenmur av Peter Sanzén.
__________________________________________________________________________________
 
Jag är Marias man Peter och nu har jag fått chansen att skapa.
Marias kreativitet är verkligen smittsam och därför ville jag prova en sak som jag tänkt på ett tag. Jag håller på med bland annat figurspel och till det behöver man terräng för figurerna att röra sig runt, jag har här skapat en ruin av ett hus med en öppning så figurerna kan röra sig in i det.
Jag gjorde detta med stenar från vår grusgång som jag limmat ihop med kontaktlim på en träplatta. Jag målade plattan med grön färg och täckte den sedan med hobbygräs. Jag limmade även en del hobbygräs på ruinen för att det ska se ut som mossa.


 
Projektet är inspirerat av liknande modeller som jag har sett när jag spelat och var verkligen roligt att hålla på med. Tack till Maria för att jag kom igång med det.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar